۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۲۲۲۱۶

سیستان و بلوچستان| بسته‌های آموزشی بین دانش آموزان محروم چابهار توزیع شد

سیستان و بلوچستان| بسته‌های آموزشی بین دانش آموزان محروم چابهار توزیع شد
نماینده کمپین کارآفرینی جَنِک گفت: با همت خیران بسته‌های آموزشی و تفریحی میان دانش آموزان محروم شهرستان چابهار توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، الهام فتح‌اللهی اظهار داشت: کمپین کارآفرینی جَنِک با هدف برندسازی محصولات فاخر سوزن‌دوزی و هنر دست زنان بلوچ از سال گذشته تشکیل شده و تاکنون در چندین نوبت اقدام به ارایه محصولات فاخردوزان بلوچ در نمایشگاه‌ها و همایش‌های ملی و بین‌المللی کرده است.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه بزرگ صنایع دستی 2020 کشور عمان جَنِک فاخر دوزی بلوچستان را عرضه خواهد کرد، افزود: این کمپین با خریداری سوزن‌دوزی از زنان روستاهای محروم و فروش آن‌، سود و درآمدهای‌ آن‌را صرف توسعه شاخص‌های زندگی در بلوچستان می‌کند.

این فعال امور خیریه ادامه داد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان از نظر شاخص‌های زندگی در پایین‌ترین‌هاست و مهم‌ترین محرومیت هم محرومیت آموزشی‌ست به‌طوری که در بسیاری از روستا دانش آموزان هنوز در مدارس تخریبی، کپری و ناایمن تحصیل و آن‌هم بدون امکانات آموزشی تحصیل می‌کنند ما برنامه مدونی را برای ارتقای شاخص‌های آموزشی در دستورکار قرار دادیم.

فتح‌اللهی تاکید کرد: به صورت مرتب بسته‌های آموزشی،تفریحی و غذایی میان دانش‌آموزان توزیع می‌شود و بنا داریم با همت خیران ساخت و بازسازی و تعمیر مدرسه را هم آغاز کنیم.

این فعال خیری گفت: فعلا چند روستا را در نظر گرفتیم تا تمام نیازهای آموزشی اعم از لوازم التحریر، لباس و تجهیزات مورد نیاز مدرسه را برطرف کنیم، روستاهای نوریس و هزاری بخش دشتیاری تحت حمایت هستند و امیداوریم با فروش بیشتر و برندسازی کامل سوزن‌دوزی بلوچ، روستاهای بیشتری را تحت حمایت ببریم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات